Dieta bogata w cynk

Okres jesienno-zimowy to czas, w którym człowiek staje się narażony na ataki wirusów oraz bakterii. Warto więc w tym okresie zadbać o swoje zdrowie i nie marnować życia na choroby. Co jednak zrobić, by wzmocnić swoją odporność i obronić się przed zarazkami? Idealnym sposobem na przetrwanie jesieni czy zimy, może okazać się dieta, bogata w cynk.

Kiedy w organizmie brakuje cynku, staje się on osłabiony i bardziej podatny na infekcje. Zbyt mała ilość cynku powoduje, że człowiek traci apetyt, ma problemy z koncentracją oraz czuje się osłabiony. Niedobory cynku spowodowane są zwykle dietą, w której brakuje cennych produktów, bogatych w ten właśnie pierwiastek.

Co więc jeść, by dostarczać organizmowi niezbędnego cynku? Cynk jest słabo przyswajalnym minerałem, dlatego nie należy obawiać się o jego przedawkowanie. Pierwiastek ten można uzupełniać poprzez spożywanie żytniego, pełnoziarnistego chleba, ciemnego ryżu oraz wątróbki cielęcej. W cynk bogate są także migdały, gorzka czekolada, biała fasola, pestki dyni i kasza gryczana.

Warto więc wprowadzić do swojej diety wymienione produkty, gdyż dzięki nim organizm będzie mógł produkować białe krwinki, które wspomogą jego odporność.